sobota 23. března 2013

Podložky pod horké hrnce

Před nějakou dobou donesl tatínek z práce Štěpánkovi a mně vzorník překližky v dřevěné krabičce. Krabičku na poklady, vzorky jsme si nechali na různé vyrábění. Některé kousky byli hezké a schovali jsme si je na cedulky a obrázky, jiné vzorky (voděodolná překližka) se nám moc nelíbily. Právě ty jsem si teď vzala na jedno vyrábění bez prcka, protože velikost překližky vyhovovala mému nápadu.




V knížce Ze starého nové od Lucie Dvořákové ze série Topp jsem viděla návod, jak opravit nebo zkrášlit staré porcelánové nádobí pomocí rozbitého kusu nádobí nebo kachliček. Tento nápad jsem si přizpůsobila a rozhodla se vyrobit si odkládací podložky pod horké hrnce.




Na domečku se nám zrovna buduje a obkládá koupelna, takže jsem měla k dispozici spoustu kousků obkladů a dlažby. S rozbíjením na menší kousky mně s obrovským nadšením pomohl Štěpánek.




Kousky kachliček jsem na voděodolnou část překližky přilepila tavnou pistolí. Namíchala jsem si spárovací hmotu, kterou jsem si "půjčila" od manžela. Nepoužívanou umělohmotnou stěrkou jsem zaspárovala mezery mezi jednotlivými úlomky. Šlo mi to překvapivě od ruky, na to, že nejsem zrovna zručný typ. Hmotu jsem upravila navlhčenou houbičkou na nádobí - spáry tak dostaly uhlazenější vzhled a zároveň jsem trochu očistila střepy.




Asi hodinu jsem nechala spárovací hmotu zaschnout a znovu jsem jednotlivé podložky omyla. Po nějaké době, až byly spáry úplně suché, jsem provedla ještě finální umytí. Jedna z podložek (ta úplně první) je dělaná jen z bílé a světle zelené obkladačky a společně se světle šedou spárovací hmotou působí dost jednolitě, tak jsem ještě barvou na sklo domalovala pár tmavých ozdůbek (také odkoukané z Toppu Ze starého nové).




Osobně se mi nejvíc líbí podložka dělaná jen z černých střepů (kvůli kontrastu tmavých úlomků a světlých spár).


Žádné komentáře:

Okomentovat