pátek 25. ledna 2013

Vařená buchta

To zas jednou někoho honila mlsná (mě) a někdo chtěl mermomocí péct nějakou "butu" (Štěpis). Na internetu jsme narazili na nějaký recept na čokoládovou buchtu, ale nakonec jsem ho zavrhla, protože tam bylo té čokolády moc. Takže jsem se rozhodla pro jednu klasickou - vařenou.

Ingredience:
1 Hera
1 hrnek vody
2 hrnky cukru
1 vanilkový cukr
4 polévkové lžíce kakaa
2 hrnky polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
4 vejce
(nasekané ořechy, sušené švestky)

Heru, vodu, cukry a kakao dáme do hrnce, přivedeme k varu a asi 2 minuty vaříme.




Do vychladlé hmoty vmícháme mouku, prášek do pečiva a vejce. Podle chuti můžeme přidat ořechy nebo sušené švestky (nebo obojí:) Já osobně tam švestky nemusím, takže jsem přidala hrst nasekaných lískových ořechů - já jsem sekala, Štěpánek sypal a míchal. Pečeme ve vymazaném a vysypaném plechu při 180°C asi 45 minut.



Necháme vychladnout a namícháme polevu.

Ingredience na polevu:
vřelá voda
moučkový cukr
lžička másla
trocha citronové šťávy nebo octa




Prcek si z minulého pečení zapamatoval ten "kjém", takže jsem ho nechala při tom, že ta poleva je takovej trochu jinej krém a byl spokojenej. Poctivě míchal, posléze i ochutnával... No, nakonec jsem mu to musela sebrat, aby nám na tu buchtu vůbec něco zbylo :o)

Dopadlo to tak jak minule. Nejvíc ho bavilo dělat krém, ale při konzumaci výsledku jsme mu my ostatní museli krém nebo polevu ojídat a on si nejvíc pochutnal na suché buchtě (ona se teda dá jíst i bez polevy, ale ta tomu dodá tu správnou třešničku navrch). Ale hlavně, že se musel dělat "kjém" :)




Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat