úterý 29. ledna 2013

Perník(ová) buchta

Včera jsme čekali návštěvu - Štěpánkova "prabratránka" Honzíka. Kluci se kvůli nemocem od začátku prosince neviděli, tak to bylo velké těšení. A když Štěpis tak rád peče "buty" (buchty), tak jsme museli něco ke kafíčku upéct.
Navrhla jsem perník, protože jsme ho dlouho neměli (a měla jsem na něj chuť). Prcek se hned zaradoval a už vykládal, jak bude dělat panáčka a zvonek a žábu... Tak jsem mu vysvětlila, že to nebudou perníčky jako na Vánoce, ale perníková buchta :)

Ingredience:
1/2 kg polohrubé mouky
1 a 1/2 sáčku prášku do perníku
200 g cukru
1 vanilkový cukr
1/2 l mléka
2/3 kostky Hery (nebo 10 polévkových lžic rostlinného tuku či oleje)
2 polévkové lžíce medu
3 vejce
(nasekané ořechy, rozinky, sušené švestky)

V teplém mléku rozpustíme Heru a med. Po zchladnutí této směsi přimícháme 3 vejce.
V míse si připravíme mouku, cukry a prášek do perníku. Sypkou směs promícháme a případně přidáme nasekané ořechy, rozinky či na kousky nakrájené sušené švestky (jak už jsem jednou uváděla, já dávám jen ořechy, švestky ani rozinky nemám ráda). Přilejeme mléčnou směs a zamícháme.
Pečeme ve vymazaném a vysypaném plechu v předehřáté troubě na 160°C asi 40-50 minut.




Ingredience na polevu:
120 g Hery
150 g moučkového cukru
2 polévkové lžíce kakaa
trocha vroucí vody

Do rozpuštěné Hery vmícháme cukr, kakao a trochu naředíme vroucí vodou. Necháme chvilku (cca 2 minuty) povařit. Hladká poleva se natře na buchtu a nechá ztuhnout (neztuhne úplně, jen nebude tak tekoucí). Může se také ozdobit kokosem nebo ořechy.




Pozn. Kostka Hery má 250 g, tak abych nemusela načínat další, dala jsem do buchty 150 g, do polevy zbylých 100 g a doplnila 20 g másla.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat