pondělí 12. listopadu 2012

Dýně

Loni jsem Štěpánkovi vyřezala jednu dýni a moc se mu líbila. Letos jsme jich zvládli několik, protože jsme začali už v září, tak nám rychle vadly.



"Pan Knírač" - máme okno na jih, takže nám na něj od rána do odpoledne svítilo krásné zářijové sluníčko. Díky němu ale vydržel velmi krátce. Papričky jsem měla doma nachystané na věnec, udělat z nich knír byl momentální nápad, proto má mezi nosem a pusou tak málo místa :)




"Francouz" - loni jsem někde viděla obrázek dýně Francouze a s knírem předchozí dýně jsem si na něj vzpomněla. Nemohla jsem ho ale nikde najít, takže jsem to zkoušela od oka.


Mimochodem, ten den, kdy jsem vzdala pátrání a udělala jsem ho podle sebe, jsem večer ten obrázek samozřejmě našla. Celou dobu jsem ho měla v knížce v nočním stolku.
















"Na poklady" - původně jsem chtěla něco úplně jiného, ale nenašla jsem dýni vhodného tvaru, takže jsem použila tuhle. Nakonec to předčilo má očekávání a líbí se mi ze všech nejvíc. Bohužel se jí brzy teplem a sluníčkem začal propadat "strop".



"Krajka" - aspoň tak to mělo původně vypadat. Tentokrát jsem nechtěla žádnou dlabanou dýni, protože předchozí nám díky krásnému počasí moc dlouho nevydržely. Navíc se mi z dýně číslo 3 moc líbily vyrývané ornamenty. Jenže tahle je asi jiná odrůda a nebyla tak oranžová, takže to moc nevyniklo. Ale dlužno dodat, že nám sedí na okně od půlky října a vydržela pěkná do teď - jen jsme jí o víkendu trochu oživili.



Ještě z boku, krasavice :o)





A konečně "Číslo 5" - náš letos asi poslední bubák, ale první z kupované dýně. Na zahradě byly rychlejší kozy a už měly po sklizni. První, u které jsem se rozhodla, že si příště udělám na oči šablonu, protože trochu "švidrá". Štěpánek jí říká Šíma, protože ji má spojenou s kamarádem, u kterého jsme ji vyráběli (tímto se Šimůnkovi hluboce omlouvám:)


Mám už spoustu nápadů na další rok, tak doufám, že je nezapomenu. Radši si je hned zapíšu. Snad to nebudu zase marně hledat.



Žádné komentáře:

Okomentovat