středa 21. listopadu 2012

Draci

"Letos budeme s prckem pouštět draka." rozhodla jsem se na konci léta a koupila jsem nějakou igelitovou nestvůru. Když jsme si na začátku října vyrazili s kamarádkou Ájou a její maminkou draky pouštět, byla to premiéra i pro nás dospělačky. No, podle toho to taky vypadalo. Draci skoro nelítali, ten jejich se aspoň občas na chvilku vznesl, náš se jenom motal jak po opici.

Tatínkovi se stejně nelíbil ani předtím, takže si se Štěpánkem vyrobili vlastního draka. Já jsem dostala na starosti výrobu ocasu a s prckem jsme namalovali obličej.


Na fotce to tak nevypadá, ale je jen o kousek menší než Štěpis. Nikdy jsem draka nepouštěla, natož abych ho vyráběla, takže když jsem dostala za úkol vytvořit z barevného papíru ocas, pojala jsem to trošku jinak, než si tatínek představoval. Po tom, co mně opakovaně vysvětloval, jak to má vypadat a jak to mám udělat, pustila jsem se do toho znovu a lépe.
Drak mimochodem ještě neprošel zatěžkávací zkouškou letu, protože od okamžiku, kdy byl kompletní, se nesešly příznivé časové okolnosti s těmi povětrnostními. Takže ho asi provětráme až příští rok.


Tady je mimochodem důkaz, že ne nadarmo se říká "Dvakrát měř a jednou řež." :o)

Když nám zbyl původní miniocásek, který nebyl uznán za dostatečný pro pana Draka, vystřihli jsme se Štěpánkem menšího dráčka a vyzdobili ho foukacíma fixama. Pověsili jsme si ho na dveře a tak mé mašličkové dílo nepřišlo vniveč.



A posledního draka jsme vyráběli na jednom setkání s kamarády. My jsme zvolili zapichovacího draka, protože ty létací jsme už doma měli. Původně jsem si představovala, že já budu draka stříhat a lepit a Štěpisek ho pomaluje, no a nakonec to bylo přesně obráceně. Kreslení zná, to je nuda, takže stříhal a lepil (s trochou maminčiny pomoci) a já jsem malovala. Ocas jsme udělali společně.
Protože ale květiny u nás nemají zrovna příznivé podmínky - mám jen jednu, ta se statečně drží už 4 měsíce -   a jinak u nás vydrží jen kaktusy, dostal drak vlastní květináč po slunečnici (nevydržela, chudinka, ani měsíc).


Dráček je oboustranný, takže nám dělá parádu v okně.


Žádné komentáře:

Okomentovat